stalkale

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Vad hände med att vara schyst eller trevlig?

Av Gustav Hertz - 2 juni 2011 09:16

Jag hör enligt mig alldeles för ofta uttrycket "Han är rolig". Detta är alltså inte om någon komiker, utan om vanliga kompisar.


"Vem ska vi ringa?" "Ring Calle, han är rolig"


Sånt kan jag störa mig på. För jag tycker att en persons största sociala kvalitée är att vara trevlig eller schyst, men det hör man alldeles för sällan folk säga. Tyvärr. 


Det är som att det ända man är ut efter när man umgås med någon är att skratta och se någon göra något "roligt" som man kan skratta åt. Om personen är snäll verkar fullständigt oviktigt.


Jag vill inte bara bli beskriven som rolig, jag vill inte göra saker som är löjliga eller roliga för att folk ska vilja umgås med mig. Jag vill hellre ha kompisar för att vara trevlig. 

Om jag är trevlig eller ej får någon annan avgöra :)


Någon som håller med mig?


Ha en fin kristihimmelsfärds helg, jag flyger till Rom :)


/G

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav Hertz - 1 juni 2011 17:24

Ja, detta är en verklig glidare.   Silvio Berlusconi är Italiens nuvarande president. Han har suttit på höga politiska poster sedan 2001 och är FOLKVALD. Han äger stora delar av Italien, (Ac Milan,  de största Tv kanalerna och tidngarna etc...)...

Av Gustav Hertz - 1 juni 2011 15:51

Det känns extremt skumt med blogg, men okej. Det hela beror på att jag inte vill spammma hela Fejsbook med vad jag tycker. Därför har jag hittat ett annat ställe att skriva alting på, Välkommen ;)   Jag kommer skriva vad jag tycker om det mesta, ...

Presentation


Jag heter Gustav Hertz. Jag är 15 år och bor i Lund.


Ända anledningen till att jag har startat den här bloggen är för att jag tycker en massa saker. Som jag vill skriva. Hur många som sedan bryr sig om vad jag tycker är inte så viktigt. Det är själv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards